Renere luft - ud med diesel

Radikale Venstre vil gå meget langt for at begrænse luftforureningen, som er skyld i mange dødsfald og forringet livskvalitet for alt for mange mennesker. Vi vil helt udfase dieselbiler på Frederiksberg i 2025 og vi vil ikke acceptere dieselbusser som ikke lever op til normerne. Vi ønsker på alle måder at fremme el-busser og el-biler, så Frederiksberg kan slippe for støj og skadelige dieselpartikler. Også derfor ønsker vi at rive Bispeengbuen ned, få bilerne under jorden og genetablere Ladegårds å som et rekreativt og grønt boligområde. Kommuneplanen - også kaldet Frederiksbergstrategien - er et godt afsæt for mere klimatilpasning for at hindre oversvømmelser ved skybrud og vildere vejr, ligesom kommunens klimapåvirkning skal reduceres på energisiden.