03. maj

Politik

Radikale Venstre på Frederiksberg arbejder for et samfund, hvor det kan mærkes, at vi viser hinanden hensyn ved at tage hånd om hinanden, miljøet og kulturen.

På Frederiksberg er vore mærkesager:

Mønsterbryderpuljen

Grøn omstilling

Kulturskolen

Mønsterbryderpuljen

Alle børn skal have en fair chance for at skyde bolden i mål med en uddannelse. Forældres arbejdsliv og livsvilkår skal ikke afgøre børns muligheder fremadrettet. Derfor er det vigtigt med fri og lige adgang til et godt uddannelsessystem. Vi ønsker et Frederiksberg som understøtter det gode børne- og ungdomsliv. Radikale Venstre fik i Frederiksbergs budget for 2015 gennemført en ”Mønsterbryderpulje”, så kommunens medarbejdere sammen med fagfolk kan finde nye veje til at hjælpe børn med at bryde den negative sociale arv.

Dette er et godt resultat for de Radikale og vi vil fortsat arbejde for at bryde den negative sociale arv.

Grøn omstilling

Oversvømmede kældre og mere ekstremt vejr. Det er desværre den virkelighed danskerne har i udsigt – også på Frederiksberg. Det er derfor vigtigt, at stat, regioner og kommuner omstiller sig til de nye forhold. Klimatiltag som f.eks. lokal afledning af regnvand, genåbning af Ladegårdsåen, skybrudssikring og energirenovering af private og offentlige bygninger er mærkesager for Radikale Venstre på Frederiksberg. Vi vil reducere luftforureningen gennem bedre forhold for cyklisterne og mindre dieselos. Frederiksberg Kommune har taget skridtet fuldt ud og har nu som mål at blive 100 % CO2 neutral senest i 2035.

Kulturskolen

Stadig flere børn og unge i Frederiksberg Kommune efterspørger musikalske og kreative tilbud – både i skolen og i fritiden. Radikale Venstre på Frederiksberg arbejder for, at man kan samle den nuværende Musikhøjskole og andre kunstskoler under ét tag som placeres på grunden bag Det Kongelige Danske Musikkonservatorium. Det vil give oplagte samarbejdsmuligheder mellem  kunstformerne og understrege Frederiksbergs fokus på talentudvikling og kultur. Projektet skal være med til at generere en kunstnerisk udvikling for byens børn og unge.