Kommunalpolitik 18. juli

Mønsterbryderpuljen

Alle børn skal have en fair chance for at skyde bolden i mål med en uddannelse. Forældres arbejdsliv og livsvilkår skal ikke afgøre børns muligheder fremadrettet. Derfor er det vigtigt med fri og lige adgang til et godt uddannelsessystem. Vi ønsker et Frederiksberg som understøtter det gode børne- og ungdomsliv. Radikale Venstre fik i Frederiksbergs budget for 2015 gennemført en ”Mønsterbryderpulje”, så kommunens medarbejdere sammen med fagfolk kan finde nye veje til at hjælpe børn med at bryde den negative sociale arv.

Denne aftale blev stemt igennem som en del af budgettet for 2015 hvor puljen var på 3 mio. kr. Puljen er sat til 5 mio. kr pr. år fra 2016 og frem.

Link til budget 2015